יום ראשון, 14 בפברואר 2016

ורק אני מרוב אהבה

לרגל הValentine's day הכה שנוי במחלוקת חשבתי לתהות ולכתוב דווקא על נח. כן, ההוא מהתיבה.

יהודה עמיחי כתב:
"אם שוב ירד מבול מן השמים,
ייקחונו לתיבה עם כל זוגות השניים-
עם פיל ועם פילה, עכבר ועכברה,
עם כל הטמא והטהורה
ישמר אותנו נח, יעטוף-
כשתיל הגפן לעולם הטוב."
חשבתם על זה פעם?
ביום בהיר אחד נח קיבל הודעה לפיה עומד לרדת מבול כה אימתני שעליו להתארגן מהר על ציוד ולבנות תיבה גדולה מעץ. אבל זה היה החלק הקל. הוא למעשה התבקש לאסוף את כל הזוגות, מכל המינים ומכל הסוגים ever - בעלי כנף, הולכים על ארבע, טורפים, צמחונים, חיות לילה, וכמובן- את האדם. זה כשלעצמו הוא אתגר מספיק גדול. בשלב זה הוא היה צריך לגייס את כל כוחו כאיש שיווק. הוא היה צריך למתג את תיבת נח כמקום הכי אידיאלי, הכי מגניב, הכי קול ביקום. לא יודעת איך הוא עשה זאת בעידן חסר פייסבוק אבל הוא הצליח. הוא שכנע את כל הנוגעים בדבר שזה הצעד הכי נכון בחיים שלהם, העלה אותם על תיבה ו.. יהיה מה שיהיה. אלוהים גדול. והם האמינו לו.
****************************
בדיוני או לא- איש איש באמונתו יחיה- בינינו, מי מאיתנו מוכן לעשות צעד נועז כזה? מי מוכן להאמין לאדם שהוא כרגע פגש, שמספר לו שעוד רגע ירד מבול והוא-ולא-אחר נבחר להיות השורד האחרון של המין האנושי וכל שעליו לעשות הוא להצטרף לתיבת עץ שאמורה להכיל שלל חיות ויצורים- זכר ונקבה מכל סוג.
אני לא בטוחה מה מוסר ההשכל של הסיפור וגם לא מתיימרת להבין אבל מה שלי מיד קפץ לראש כמוטיב עיקרי בסיפור הזה הוא האתגר לבטוח. להאמין.

                                                            ****************************
האמונה והאהבה
הם עצם החיים
בעולם הזה
ובעולם הבא
(הראי"ה קוק, אורות התחיה, פרק יז)

אז למה כל כך קשה לנו להאמין? אולי בגלל שלהאמין פירושו לפעמים להתפשר? אולי כשאני מאמינה למשהו שאני עוד לא מבינה עד הסוף אני מעמידה את עצמי במקום חשוף? אולי דווקא הרצון או הכמיהה להאמין למשהו גדול ממני הוא זה שמפחיד אותי? שמסגיר את מחשבותיי? אם אני אאמין למישהו אני עלולה להפוך תלותית? האם אמונה מסרסת או מפתחת את היכולת לאהוב? ולמה הרב קוק קושר בין אמונה לאהבה?

**************************
"כשהזבוב אוהב ת'זבובית
תמיד הוא אומר לה
חוזר ואומר לה
מכולן יפיפית" (יוסי בנאי)

בחוויה שלי כשאני אוהבת משהו, אני מאמינה בו. כשאני אוהבת מישהו, אני מאמינה לו. למילים שהוא אומר, למחוות שהוא עושה עבורי. לחיבוק, לנשיקה. לאמירה יומיומית כזו או אחרת. אני לא יודעת אם הפילה או הזבוב אהבו את נח אבל אני יכולה להאמין שהם נתנו בו אמון, הלכו אחריו ואחרי דבריו המשכנעים וסמכו על כוונותיו הנקיות. החיות הלכו אחריו כי הן ראו את היופי שבו, את הטוב שניבט מעיניו, את הרצון האמיתי שלו לדאוג להם. הוא, בנחישות שלו, שיקף כמה הוא בוטח בדברים שנאמרו לו והולך עד הסוף עם התפקיד שניתן לו.
הזבוב בשיר של יוסי בנאי אוהב את הזבובית וחושב באמת ובתמים שהיא היצור הכי יפה עלי אדמות ואף אחד לא יכול לערער לו את האמונה בכך.
                                                       *********************
"בוקר, עיניים, אור, אהבה" (מאיר ויזלטיר)
אהבה היא לא רק אהבה לבן או בת זוג. היא אהבה לאדם, לאדמה, לרוח. ליצירה, לצלילים, לחיוכים, לעץ נטוי או שער חלוד. היא אהבה לדברים הקטנים והיא הדבר הכי גדול. היא שמניעה, שמצילה, שמתנגנת, שמערערת, שמהרהרת, שמאירה ומכבה ומעודדת. לא מחשבת, לא מתרצת, לא מתביישת. אין כמו אהבה. ככה, בפשטות.
                                                     
ולרגל יום האהבה הבינלאומי אשַמח אתכם במבצע מפנק על שרשראות הדגלונים של "אֵם ובָּד".
את שרשראות הדגלונים יצרתי מתוך אהבה אמיתית ליצירתיות, לצבעוניות, לחגיגה, אהבה לחיים. שרשראות הדגלונים המתוקות מקשטות את החדר והלב בצבעוניות משמחת וחגיגית. הן מוסיפות חמימות לסלון, רומנטיקה לחדרי שינה, עליזות לחדרי ילדים וישמחו לקשט גם ימי הולדת ושאר מסיבות.
עשויות בדי כותנה, דו-צדדיות, באורך של 1-1.2 מ'. בכל שרשרת 6-8 דגלונים תפורים באהבה לסרט בד בצבע תואם. ועכשיו, עד יום ג' (16.2, כולל) ב- 60 ₪ במקום 70! כי כל סיבה היא סיבה למסיבה!

·         הזמנות בטלפון 0522695224 או במייל gedaslook@gmail.com
·         יש לציין גוון מועדף (יש 1 מכל 1- אהבתם? תזמינו!)
·         ניתן לשלוח לכל חלקי הארץ בתוספת דמי משלוח












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה